duminică, 11 octombrie 2009

Pateuri cu cremă de vanilie

Ingrediente:
- 1 pachet aluat pentru plăcintă congelat;
- 1 ou;
- 200 g brânză cu smântână;
- 1 lingură zahăr pudră;
- 1 linguriţă suc de lămâie;
- 100 ml iaurt cu vanilie;
- 100 ml smântână dulce;
- dulceaţă căpşuni;
- glazură de ciocolată.

Mod de preparare:
Se decongelează aluatul. Se preîncălzeşte cuptorul. Din ¾ din aluat se întinde o foaie subţire, apoi se taie 6 pătrate din acesta. Aluatul rămas se taie în 24 de fâşii egale. Se bate oul cu 1 lingură apă. Pătratele se ung cu amestecul de ou şi pe fiecare latură se aşează câte o fâşie de aluat. Acestea trebuie presate uşor, pentru a se lipi bine de pateuri. Se clăteşte o tavă cu apă rece. Se aşează pateurile în tavă şi se înţeapă cu o furculiţă. Se introduc în cuptorul fierbinte şi se coc 12-15 minute, apoi se scot şi se lasă la răcit. Se amestecă bine crema de brânză cu 1 lingură de zahăr, sucul de lămâie şi iaurtul. Se bate smântâna şi se înglobează. Se umplu pateurile cu crema de vanilie. Crema trebuie să fie destul de consistentă, ca să nu înmoaie pateurile şi să nu se amestece cu glazura de ciocolată. Dacă este prea fluidă adăugaţi mai multă cremă de brânză. Deasupra se picură glazura de ciocolată şi se desenează un model. Se serveşte cu dulceaţă de căpşuni.

2 comentarii:

Laura spunea...

Buna! La reteta asta crema e mai degraba de branza, vanilia e atat de secundara, ca nici n-am remarcat la inceput de unde vine. Si mai am doua nelamuriri: initial arati o tava unsa cu unt, apoi o tava unsa cu apa. Pana la urma pe care din ele dai la cuptor pateurile? Iar crema nu se coace deloc, se lasa asa cruda? Pentru ca in pozele finale are alta culoare decat in pozele initiale... Arata foarte bine si as fi vrut sa le fac si eu dar as fi avut nevoie de aceste lamuriri.

Mary spunea...

Draga mea ma bucura interesul tau pentru aceasta reteta si iti voi raspunde la toate nelamuririle.
Aroma de vanilie vine de la iaurtul cu vanilie, eu am uns tava cu unt deoarece imi cam face figuri si lipeste preparatele, dar aluatul din comert are in compozitie grasime si este suficient sa claresti tava cu apa (daca e o tava buna care nu lipeste). Crema nu se coace deoarece toate produsele sunt preparate, nu este nimic in stare cruda si nu necesita fierbere sau coacere.Cat priveste culoarea pozelor asta se datoreaza aparatului deoarece am facut poze cu blit si fara, iar eu le-am selectat pe cele mai reusite, dar te asigur ca preparatul este acelasi. Daca mai ai si alte nelamururi iti raspund cu placere.